czwartek, 11 kwietnia 2019

Co może pójść nie tak w trakcie realizacji projektu?


W pierwszej kolejności pewnie pomyślimy o chorobie pracownika czy pomyłce w zamówieniu. Jednak powinniśmy liczyć się także z możliwością usterki sprzętu, nie dostarczeniem odpowiednich półproduktów przez naszych dostawców czy nawet pożar magazynu lub strajk pracowniczy. To wszystko czynniki wewnętrzne, które - w zależności od projektu - zmieniają się o charakteryzują konkretny obszar firmy.

Jak ograniczyć więc ryzyko wystąpienia szkodliwych dla projektu sytuacji? Przede wszystkim musimy zdawać sobie sprawę, że nie uda nam się całkowicie wykluczyć każdego ryzyka i przygotować się na każdą ewentualność.

Jednak wprowadzenie procesów zarządzania ryzykiem oraz znalezienie osób, które będą odpowiedzialne za szacowanie ryzyka i wdrażanie strategii ochronnych może znacząco ograniczyć występowanie sytuacji zagrożenia projektów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz